Recenzia: Hot Road predstavuje divokú a smutnú lásku medzi tichým dievčaťom a lídrom motorkárskeho gangu

Japonský film Hot Road zachytáva lásku medzi dievčaťom, ktorej mama ju absolútne ignoruje, a lídrom motorkárskeho gangu. Poďme sa na to pozrieť.

Film Hot Road zachytáva smutnú a divokú lásku medzi štrnásťročnou Kazuki a šestnásťročným Hiroshim. Kazuki Miyaichi (Rena Nounen) žije so svojou matkou v dome, kde sa nenachádza ani jedna fotka jej otca. Kazuki nemá rada matkinho priateľa, navyše má pocit, že nie je svojou matkou milovaná a nežije svoj život tak, ako by chcela. To vedie Kazuki k odvážnemu kroku, keď dostane pozvanie byť súčasťou gangu Nights a užívať si zábavu. V tú noc spozná Hiroshi Haruyamu (Hiroomi Tosaka), jedného z členov tohto gangu, ktorý je problémovým chlapcom. Nechodí do školy, ale zarába si na živobytie. Dvojica sa spočiatku nemá rada a ubližuje si, ale Kazuki zisťuje, že je stále viac súčasťou sveta, v ktorom je Haruyama. Oboch spája pocit osamelosti a izolácie od sveta. Haruyama je taktiež priťahovaný nevinnosťou Kazuki, avšak ich vzťah sa zmení po tom, čo sa Haruyama stane lídrom gangu a ocitne sa vo vojne s ďalším gangom.

Film Hot Road/Hotto Rodo bol natočený v roku 2014. Vznikol na motívy rovnomennej mangy od Taku Tsumugi, ktorá sa písala v rokoch 1986 až 1987. Tento film som začala pozerať z nudy, keď mi ho ponúkol YouTube ako jeden z mnohých. Film zaujme už prvé minúty po jeho začatí. Má unikátnu atmosféru. Romantický vzťah medzi hlavnými postavami bol ukázaný dostatočne a veľmi realisticky. Je to šok, keď si uvedomíte, že tento film bol natočený podľa shoujou mangy. V príbehu nebola melanchólia ani príliš dojemné scény. Film zobrazuje omnoho viac ako len romantický vzťah ústrednej dvojice. Je najmä o živote a dej ostáva verný realite. Zobrazujú sa tu témy ako osamelosť, trápenie sa, strach a atmosféra v Japonsku, keď v 80. rokoch boli motorkári na vzostupe. To všetko je zasadené do perfektne vytvoreného deja. Film nezobrazuje nič naivné a v zásade dej nie je niečím, čo by ste nevideli. Základ čerpá zo života.

Herci v hlavných úlohách ukázali dospelé stvárnenie postáv, čo bolo pre tento film, jeho príbeh a atmosféru dôležité. Niekto nemusí súhlasiť, keďže najmä Kazuki sa občas na štrnásťročné dievča správala nezvyčajne dospelo. Úloha, ktorú predstavovala Rena Nounen, bola vážna. Bolo to odchýlenie od jej zvyčajných komediálnych postáv. Veľmi šikovne sa tejto úlohy zhostila. Kvôli tejto úlohe si po prvýkrát farbila vlasy nahnedo. Nepočúvam skupinu Sandaime J Soul Brothers, ale jej člen Hiroomi Tosaka predviedol, že ako spevák dokáže byť dobrým hercom. Bola to jeho prvá herecká úloha. Šokoval ma, pretože obyčajne spevákom chvíľku trvá, kým sa uveriteľne obujú do hereckých úloh. Hercov osobne vyberala autorka mangy, ktorá otáľala s filmovou verziou, keďže v 80. rokoch bola manga hitom a ona chcela rešpektovať vízie čitateľov. Zaujímavosťou je, že aj keď má gang vymyslený názov a jej členov, jeho obdoba v Japonsku skutočne existuje. V čase najväčšej slávy mal gang viac ako dvetisíc členov, v súčasnosti je to menej ako 500. To mi pripomína, ako sa Yuki Yamada ako Kinpa skvelo zhostil úlohy člena gangu. Úlohy zlých chlapcov mu jednoducho pristanú.

Film bol hrejivý a dojímavý. Týka sa to hudby, deja a stvárnenia. Dej mal pomalšie tempo. Ak ste fanúšikom náruživých scén, musím vás sklamať, počas filmu sa medzi hlavnými postavami neudeje ani jeden bozk. Ak ste zvedaví na vzťah zobrazený realisticky, budete si to veľmi užívať. Film neodporúčam tým, ktorí nemajú radi motorkárske potýčky, emocionálne jazvy na duši, dramatický a turbulentný vzťah a nechce sa im plakať. Na záver filmu znela pieseň Oh My Little Girl nebohého speváka Yutaku Ozaki. Film si môžete s anglickými titulkami pozrieť TU.