Recenzia: Café Funiculi Funicula odkrýva príbeh kaviarne, v ktorej stolička dokáže zákazníkov preniesť do minulosti

Vstúpte do japonskej kaviarne Café Funiculi Funicula, kde sa nachádza zázračná stolička, ktorá má schopnosť preniesť zákazníka do minulosti. Pozrime sa na príbeh plný lásky, ktorý učí o medziľudských vzťahoch.

Kazu Tokita (Kasumi Arimura) pracuje v kaviarni Café Funiculi Funicula, ktorú vlastní príbuzný Nagare Tokita (Motoki Fukami). Kaviareň má čarovnú stoličku, ktorá prenáša zákazníka na vlastné želanie do minulosti. Cestovanie do minulosti však má svoje pravidlá. Prvé: zákazník nemôže stretnúť niekoho, kto kaviareň nenavštívil. Druhé: ak zmení minulosť, na prítomnosť to nemá žiaden vplyv. Tretie: iba jedna stolička dokáže preniesť zákazníka do minulosti. Keď je stolička obsadená, musí počkať, kým iný zákazník odíde. Štvrté: keď sa premiestni do minulosti, musí ostať sedieť na stoličke. Piate: v minulosti sa bude nachádzať od momentu, ako si zaleje kávu, do momentu, kým káva nevychladne. Zákazník ju musí vypiť, kým nevychladne. Takto stolička prinesie štyri rôzne príbehy.

Film Café Funiculi Funicula/Kohi ga Samenai Uchi ni bol natočený v roku 2018 na motívy rovnomenného románu spisovateľa Toshikazu Kawaguchiho. Ide o príbeh, ktorý zasiahne srdce a poteší. Rozvíja štyri príbehy. Prvým príbehom je Fumiko Kiyokawa (Haru), ktorá neprežíva šťastný ľúbostný život. Jej prianím je stretnúť kamaráta z detstva Gora Katadu (Kento Hayashi). Ten odchádza do USA za prácou a svojej kamarátke nepovedal ani slovo. Fumiko sa chce vrátiť do minulosti a všetko dať do poriadku. Pozná pravidlá, vie, že prítomnosť to neovplyvní. Druhým zákazníkom je Kayto Takatake (Hiroko Yakushimaru), ktorú trápi starecká demencia. Zabudla takmer na všetko, aj na svojho manžela. Pamätá si, že sa chce posadiť na tú stoličku, ale predtým, ako začala zabúdať, si na ňu nikdy nesadla. Sprevádza ju manžel Yasunori Fusaki (Yutaka Matsushige). Tento príbeh je veľmi dojímavý a smutný. Treťou zákazníčkou je rebelská Yaeko Hirai (Yo Yoshida), ktorá sa nestretávala so sestrou Kumi Hirai (Wakana Matsumoto). Prežije šok, keď sa cestovaním v čase dozvie, že jej sestra mala nehodu, ktorú neprežila.

Nezabudnime na romantickú zápletku. Kazu prežíva lásku k zákazníkovi Ryusuke Shintanimu (Kentaro Ito). Ich láska prichádza potichu a sladko. Stále je tu pocit, že v minulosti urobila niečo, za čo sa cíti vinná, preto sa rozhodla, že si nezaslúži byť šťastná. Je to jeden z filmov, ktoré sa zaoberajú tematikou cestovania v čase. Našťastie, tento sa neskončí smutne. Páči sa mi príbeh, postavy, miestne legendy o cestovaní v čase, aké náročné sú dôsledky alebo pomalé zábery, ako Kazu nalieva kávu. Na záver ma mätie Kazu. Celkom som to nepochopila. Herectvo všetkých hercov bolo príjemné a ja veľmi srdečne drámu odporúčam. Film rozpráva príbeh o tom, ako nemožno zmeniť minulosť, nedá sa preto v prítomnosti minulé skutky stále ľutovať. Pretože je to prítomnosť, ktorá formuje našu budúcnosť, nie minulosť. Tieto príbehy vás rozplačú alebo sa do nich zaľúbite. Nie sú veľmi ťažké alebo príliš precítené. Filmu by som určite dala šancu. Na záver filmu znela pieseň Toroimerai speváčky Yuki. Film si s anglickými titulkami môžete pozrieť TU.