Recenzia: Everyone’s Getting Married rozpráva príbeh ženy túžiacej po manželstve a muža, ktorý o manželstve neuvažuje

Japonská dráma rozpráva príbeh o žene, ktorá túži po svadbe a rodinnom živote, a mužovi, ktorý túži po láske, ale posledná vec, na ktorú myslí, je manželstvo. Poďme sa na to pozrieť.

Úspešná žena Takanashi Asuka (Mariya Nishiuchi) sa túži vydať a starať sa o domácnosť. Po tom, čo sa s ňou rozíde priateľ, ktorý chce budovať svoju kariéru, sa dá dokopy s hlásateľom v PTV Nanami Ryuom (Ryuta Yamamura). Spoznali sa na svadbe svojich známych a neskôr sa ich cesty prepletali vďaka ich priateľom, preto sa nakoniec dali dokopy. Dvojica spolu vychádza, ale svadba je to posledné, na čo Ryu myslí. Obáva sa totiž, že manželstvom by stratil svoju slobodu. Čo viac, myslí si, že svadba je pre ženu únikové miesto. Jeho presvedčenie znie: „V žiadnom prípade sa nechcem oženiť.“ Ryu je ideálnym partnerom pre Asuku, len sa jej vôbec nepáči, že netúži po manželstve. Bitka o hodnoty dvojice sa môže začať…

Dráma Everyone’s Getting Married/Totsuzen Desu ga, Ashita Kekkon Shimasu vznikla v roku 2017. Má 9 častí, každá z nich má 54 minút. Natočená bola podľa rovnomennej mangy od Izumy Miyazono. Po pozretí drámy stále nerozumiem, čo sa stalo. Dráma mala sľubný začiatok a potenciál, preto nerozumiem, prečo dráma skončila tak, ako skončila. Témou drámy bolo manželstvo a pohľad spoločnosti naň. Čo je správne a čo nie? Jednotlivec rozhoduje, čo ho robí šťastným a na základe toho stretne niekoho s rovnakým videním budúcnosti. Dráma ďalej riešila otázku, či pokračovať vo vzťahu, ak ten nevedie k svadbe? Ak majú odlišný pohľad na budúcnosť, nie je lepšie rozísť sa? Je správne dúfať, že ten druhý zmení názor? Ľudia by nemali súdiť druhých len preto, že na svoje smerovanie života majú iný názor. Aj preto som mala rada priateľov a rodinu hlavných protagonistov.

Plusom drámy boli herci v hlavných úlohách, ktorí predviedli skvelú chémiu. Medzi Mariyou Nishiuchi a Ryutom Yamamurom je osemročný vekový rozdiel, ale ten si divák nevšimne, pretože spolu vyzerajú veľmi dobre a ladí im to. Páčilo sa mi, ako prirodzene vdýchli život svojim postavám. Mariya je skutočne roztomilá herečka. Jej snaha preukázať kvalitné herectvo je dojímavá. Hlboký hlas Ryutu spôsoboval husiu kožu a dodával mu na príťažlivosti.

Dej drámy je jednoduchý. Ide o ženu, ktorá túži po láske a po manželstve, a muža, ktorý sa láske a manželstvu bráni, ale pohľad ženy mu zmení pohľad na jeho presvedčenie. To, že muž zmení názor pri romantickej dráme, je jasné, ale čaro spočíva v tom, ako sa to stane. Užívala som si vnútorný rast oboch postáv. Ich spoločné scény boli veľmi sladké a bavili ma. Boli dospelými ľuďmi v dospelom vzťahu a ich interakcia bola nabitá chémiou. Spôsob, akým si vytvárali puto, žili spolu a učili sa o návykoch toho druhého, bol roztomilý a povznášal. Čo narúšalo drámu, je jej koniec. Dráma bola skvelá do šiestej časti, od siedmej časti je tempo drámy zrýchlené a vedie k unáhlenému záveru. Netuším, prečo dráma zrazu zvolila také tempo. Dráma nemala záporné postavy, vedľajšie postavy v podobe rodiny a priateľov dopĺňali ústrednú dvojicu.

Drámu odporúčam! Budete si ju užívať, možno až na ten zrýchlený záver. Dráma je roztomilá, romantická a dobre si pri nej oddýchnete. Ide o dospelú lásku s realistickými momentmi. Drámu na jej záver sprevádzala pieseň od herečky v hlavnej úlohe Mariye Nishiuchi, ktorá je aj speváčkou. Skladba sa volá Motion. Drámu si môžete pozrieť s anglickými titulkami TU.