Recenzia: Clover približuje príbeh lásky tsundere muža a jeho zamestnankyne a odkaz, že práca by nemala mať prednosť pred láskou

Japonský film Clover rozpráva príbeh o žene, ktorá sa nevie preniesť cez prvú lásku, a jej striktnom šéfovi. Spolu prežívajú vzťah, v ktorom prechádzajú rôznymi komplikáciami.

Dej sa odohráva v hoteli, kde Saya Suzuki (Emi Takei) pracuje na oddelení, ktoré organizuje podujatia. Vedúcim tohto oddelenia je Susume Tsuge (Tadayoshi Okura), ktorý sa vyznačuje prísnosťou a striktnosťou. Saya ho spočiatku nemá veľmi rada, v srdci nosí Haruki Hinou (Kento Nagayama), ktorý bol jej prvou láskou. Jedného večera Tsuge z ničoho nič požiada Sayu, aby sa stala jeho partnerkou. Dvojica začne mať spolu vzťah, ale on ostáva takým, akým bol predtým, čo spôsobuje, že obaja prežívajú rôzne komplikácie na ceste k ich skutočnej láske.

Film Clover/Kuroba bol natočený v roku 2014 podľa rovnomennej mangy od Toriko Chiya. Film mi odporučil YouTube, tak som mu skúsila dať šancu. Ide o romantickú komédiu (komédia je zvýraznená efektami a zvukmi, najmä v prvej polhodine) s niekoľkými klišé. Je tu tsundere muž, hraný Tadayoshi Okurom, ktorý sa vyznačuje tým, že ženskú hlavnú hrdinku, hranú Emi Takei, neoslovuje inak ako „baka“ (v preklade idiot), je chladný a bez emócií. Hlavná hrdinka je roztržitá žena s nízkym sebavedomím a dobrým srdcom. Saya myslí asi prvých dvadsať minút filmu na prvú lásku, kamaráta z detstva, ktorý sa dokázal vypracovať na známeho herca a ubytoval sa v hoteli, v ktorom Saya pracuje. Po tom, ako Saya uvidí, že má aféru s inou ženou a Sayu označí za svoju kamarátku, láska z detstva vyšumí ako šibnutím čarovného prútika a ona sa naplno pohrúži do vzťahu so stále neosobným Tsugeom, ktorý sa snaží meniť na prívetivého muža. Udalosti vo vzťahu sú spočiatku tak rýchle, že je to neprirodzené. Dej filmu asi v jeho strede začína spomaľovať a vážnieť a my môžeme vidieť vzťah v oveľa serióznejšej rovine. Film sa venuje prevažne jednej téme, a to je rozhodovanie sa medzi prácou a láskou, keď si Tsuge po celý čas vyberal skôr prácu a sledoval svoj kariérny rast aj cez vzťahy. Kam až človek dokáže zájsť kvôli práci?

Emi Takei skvelo stvárnila Sayu. Vo výrazoch tváre a postojoch tela bolo všetko, čo Saya práve prežívala. Okura Tadayoshi zvládol svoju úlohu decentne. Pre chlad postavy bol často bez výrazu, avšak v romantických častiach možno badať jemný úsmev alebo emócie v očiach. Myslím, že počas romantických scén mal najviac priestoru ukázať, kto je Tsuge. Aby bol dej obohatený o zápletku, objaví sa dcéra riaditeľa hotela Shiori Tsuitsui (Natsuna Watanabe), ktorá má záujem o Tsugeho, a následne služobná cesta Tsugeho na polroka do Paríža, ktorá ukázala, že Saya je jediná, kto myslí na ich vzťah. Ďalej je tu Haruki. Haruki je so Sayou vo chvíľach, keď sa cíti sama napriek tomu, že on sám prežíva náročné obdobie. Haruki skúša šťastie, ale darmo, Saya už je srdcom inde. Kolektív hotela je príjemný a prajný, neexistujú hádky alebo konkurenčné boje, jeden druhého dokážu podržať a pomôcť si. Saya si rozumie so všetkými kolegami, jej najbližšími kamarátkami sú Ichyio Tanigami (Haruka Kinami) a Ririko Matsuzawa (Erena Mizusawa), ktoré so Sayou pracujú. Veselé kamarátky sa rozprávajú prevažne o ľúbostných problémoch Sayi a sú jej veľkou oporou. Bližšie zoznámenie sa so životmi oboch žien a ich vnútorný rozmer však nenastane. Slúžia ako oporný bod pre Sayu. Trio herečiek sa o dva roky neskôr stretlo pri natáčaní drámy Love Catharsis. Netreba zabudnúť na zvyšok vedľajších postáv, ktoré dej úžasne dopĺňali a vytvárali pekný celok a trošku komédie. Aj keď stred filmu mi dejom liezol na nervy, keď som mala pocit, že už ide o zbytočné komplikovanie situácie, v konečnom dôsledku je to pekný film, ktorý stojí za pozretie.

Záver bol šťastný, rozprávkový, kolosálny pred celým osadenstvom hotela, veľmi pekný a dojemný. Určite odporúčam nevypínať pri titulkoch. Zábery zo svadby sú ukážkou, ako sa herci dobre bavili. Ak máte radi romantický príbeh s nenáročným dejom, pri ktorom si oddýchnete, toto je pre vás. Počas filmu zneli dva remixy piesní jazzovej speváčky JUJU ako Someday My Prince Will ComeWhen You Wish Upon A Star. Na záver filmu znela pieseň CloveR skupiny Kanjani8. Film si môžete pozrieť s anglickými titulkami TU.