Recenzia: Wolf Girl and Black Prince je štandardným príbehom o nepopulárnom dievčati a nedostupnom chlapcovi v prostredí strednej školy

Sladká, trošku naivná a nepopulárna dievčina sa zaľúbi do chladného chlapca, ktorý si z nej spraví svojho „psa“. Aj takto by sa dal zhrnúť japonský film Wolf Girl and Black Prince, na ktorý sa teraz pozrieme bližšie.

Erika Shinohara (Fumi Nikaido) je prváčka na strednej škole. Počas toho, ako sa rozpráva s kamarátkami, si vymyslí príbeh o svojom priateľovi, ktorého v skutočnosti nemá. Kamarátky pochybujú o slovách Eriky, ktorej sa klame stále ťažšie. Jedného dňa Erika počas prechádzky s najlepšou kamarátkou Ayumi Sanda (Mugi Kadowaki) zbadá na ulici pekného chlapca, ktorého si odfotí. Túto fotku potom ukáže svojim kamarátom. Chlapcom na fotke je Kyouya Sata (Kento Yamazaki), ktorý chodí do rovnakej školy ako Erika. Povie mu o celej situácii a opýta sa ho, či by nepredstieral, že je jej priateľom. Kyouya súhlasí, ale s podmienkou, že sa stane jeho „psom“.

Film Wolf Girl and Black Prince/Okami Shojo to Kuro Oji pochádza z roku 2016 a bol natočený na motívy rovnomennej mangy od Kuro Oji. Vďaka svojmu klišé je tento film typickou ukážkou stredoškolskej lásky. Dá sa to však skutočne nazývať láskou? Ja som bola svedkom toxického vzťahu, ale záleží od vkusu diváka. Niekoľko scén vo filme sa zdá byť nedotiahnutých, ale to sa dá predpokladať, keď má film len 90 minút. Chýbala mi scéna, ktorá by ukázala, kedy došlo k tomu, že sa hlavné postavy začali mať radi. Záver filmu je veľmi predvídateľný.

Kento Yamazaki a Fumi Nikaido sú úžasnými hercami, ktorí dokázali zobraziť svoje postavy skvelo vo dvojici, ale aj individuálne. Škoda, že postavy, ktoré hrali, nemali dostatok priestoru na individuálny rozvoj, aby sa pre divákov stali uveriteľnými a vzťahu priali. Erika by mala byť technicky pes, ale bola vlkom kvôli jej klamstvám. Kyouya je opakom princa na bielom koni. Ide o chladného a rezervovaného chlapca, ktorý určuje, ako sa Erika bude ku nemu správať a posiela ju preč, kedykoľvek už má pocit, že hra na falošného priateľa skončila. Správal sa tak k svojmu domácemu miláčikovi? To by vysvetľovalo jeho správanie sadistu, ktorý stretol masochistu v podobe Eriky, ktorej jeho správanie neprekáža. A potom je tu aj protiklad hlavného hrdinu, knihomoľ Kusakabe, ktorého hrá Ryo Yoshizawa a ktorému sa Erika tajne páči. Ale ako to v týchto príbehoch chodí, Erika jeho ponuku na šťastný a zdravý vzťah odmietne a vyberá si dominantného sadistu. Dobrí chlapci však v reálnom živote majú tiež šancu.

Ostatné vedľajšie úlohy vo filme vytvorili príjemnú rovnováhu. Spomeňme spolužiakov v podaní Ryusei Yokohamu, Elaizy Ikedy či Tiny Tamashiro. Ich zásah do deja bol občas zvláštny, ako príchod Nozomiho Kamiyu (Nobuyki Kamiya). Kým jeho úloha sťažiť vzťah ústrednej dvojice bola zrejmá, jeho pôsobenie bolo chabé. Sklamaním pre mňa bola technická stránka filmu. Film obsahoval dlhé a vzdialené zábery. Pomáhalo to spoznať tamojšie prostredie a scenériu, ale inak to nemalo veľký prínos. Treba spomenúť aj trasúcu sa kameru, ktorá na mňa pôsobila rušivo. Záver bol zachytený zvláštne. Počas toho, ako Kyouya vyjadroval city k Erike, čo malo byť emotívne, sa udialo, že divák necítil nič. Stratila sa príležitosť vidieť bližší záber na tváre postáv a vidieť ich emócie. Nevideli sme vyznanie Kyouyu či odpoveď Eriky. Inak sa film natáčal v uliciach mestskej časti Tokia Shibuya, konkrétne v oblasti Harajuku.

Odporúčam film? Áno. Film mal vtipné momenty a prostredie ulíc Tokia a jeho farby sa mi páčili, ale nepáčila sa mi degradácia ženy. Mne to ako láska nepríde. Žena by si mala vážiť samu seba a mať nejakú hodnotu. To je len môj západný pohľad, každý divák môže príbeh vnímať inak. Film som si pozrela, pretože Ryusei Yokohama a Ryo Yoshizawa sú moji obľúbení herci. Určite si to pozrite a uvidíte sami. Ide o oddychovú komédiu, ktorá nič veľké nerieši. Aká pieseň sa hrala na záver filmu? Išlo o skladbu Boku no Namae kapely back number. Spomeňme aj pieseň na záver filmu, keď Kyouya hľadal Eriku. Volá sa Just A Spark a naspieval ju švédsky spevák Sebastian Forslund. Film si môžete pozrieť s anglickými titulkami TU.