Recenzia: Film Perfect World ukazuje, ako sila ľudskej lásky nepozná prekážky

Ďalší z emotívnych japonských filmov Perfect World rozpráva pekný príbeh o dievčati, ktoré sa rozhodlo cez všetky prekážky byť vo vzťahu s chlapcom na vozíku. Poďme sa na to pozrieť.

Tsugumi Kawana (Hana Sugisaki) pracuje v spoločnosti, ktorá zariaďuje interiéry. V srdci stále nosí prvú lásku zo strednej školy Itsuki Ayukawu (Takanori Iwata), ktorému počas štúdia nedokázala povedať o svojej láske, pretože mal priateľku. Po rokoch sa stretávajú opäť. Z Itsukiho sa stal architekt, ktorého budovu bude interiérovo zariaďovať spoločnosť, v ktorej Tsugumi pracuje. Tsugumi sa na stretnutie teší, pretože pre ňu nastala chvíľa, keď mu môže všetko povedať. Prichádza však šok, keď zistí, že Itsuki ostal po autonehode imobilný na invalidnom vozíku. Tsugumi sa citom bráni, veľký podiel má na tom jej okolie, ktoré ju od vzťahu odhovára, ale nakoniec láske k Itsukovi podľahne.

Film Perfect World/Pafekuto Warudo: Kimi to Iru Kiseki vznikol v roku 2018 na motív rovnomennej mangy od Rie Aruga. Ide o príbeh, ktorý zobrazuje silu ľudskej lásky, ktorá ak je pravá, prekoná všetky psychické a fyzické prekážky. Zároveň ukazuje, aké náročné je pre fyzicky hendikepovaných ľudí robiť úkony v každodennom živote, ktoré zdraví ľudia berú so samozrejmosťou. Dej je jednoduchý a pútavý. Mladé dievča stretne po rokoch lásku svojho života, aby zistilo, že vyvolený je pripútaný na invalidný vozík. Napriek tomu, že si je vedomé výziev, ktoré ho so vzťahom čakajú, vyberá si ho, pretože je verné svojim citom a vždy v dôležitých okamihoch stojí pri ňom. Príbeh bol veľmi inšpiratívny a bol zobrazený realisticky. Má šťastný, ale realistický koniec.

Čo sa týka hereckého prejavu, Hana Sugisaki skvelo zobrazila pocity ženy, ktorá niekoho dlhé roky miluje. Jej postava nebola zložitá, ale bola chápajúca. Ide o umeleckú dušu, ktorá dokázala v škole vyhrať súťaž, keď pod sakurou maľovala obraz s myšlienkou na svoju lásku. Takanori Itawa rovnako skvelo predviedol frustráciu zo situácie, v ktorej sa jeho postava ocitla. Prežíval trápno či hanbu. Vďaka jeho hereckému prevedeniu diváci tieto pocity cítili tiež. Nebol sebecký a snažil sa byť láskavý a postupne chápal, že aj len s hornou polovicou mobilného tela dokáže urobiť veľa vecí. Spočiatku odmietal akýkoľvek romantický vzťah, pretože sa bál, že by svojej priateľke bol na príťaž, ale iba do okamihu, kým mu do života neprišla Tsuguri. A práve jeho bolesť ukázala, akú úprimnú a hlbokú lásku cíti Tsugumi. Nezáleží jej, že je na vozíku, znova a znova sa doňho dokáže zaľúbiť ako na začiatku. Kvôli relatívne krátkej dĺžke filmu (asi hodina a trištvrte) nemohlo dôjsť k hlbšiemu vnútornému rastu postáv, ale bolo vidno, ako postavy ostávali verné tomu, kým boli. Vedľajšie postavy, ako sú rodičia Tsuguri (mama Sakiko Kanawa Kazue Ito a otec Motohisa Kawana Mantaro Koichi) a opatrovateľka Itsukiho Aoi Nagasawa (Sei Aishina) dodávali príbehu jeho esenciu a pomáhali k zápletke deja. Boli pozorovateľmi vzťahu a výrazne doň zasahovali. Film nie je príliš romantický a taktiež nie je príliš emotívny. Znova a opäť je použitá nádherná farba obrazu a symbolická sakura.

Odporúčam tento film? Áno, ak máte chuť na oddychový film, ktorý vás zahreje pri srdci krásnym odkazom o sile lásky a motivácii nevzdať sa, nech je to akokoľvek ťažké. Tradične si povedzme pieseň použitú vo filme. Ide o pieseň Perfect World skupiny E-girls. Film má aj spracovanie v podobe drámy, ktoré vyšlo o rok neskôr. Dráma sa tiež volá Perfect World a ide o ten istý dej. Malý rozdiel tam je, keď sú postavy tridsiatnikmi. Film s anglickými titulkami si môžete pozrieť TU, iné spracovanie v podobe drámy TU.