Recenzia: No Longer Heroine sa zameriava na dievča, ktoré sa snaží tvrdohlavo získať svoju prvú lásku

Japonský film No Longer Heroine je komédiou o dievčati, ktoré tak dlho váhalo s vyznaním lásky svojmu kamarátovi, až si našiel iné dievča a ona sa rozhodla, že to takto nenechá. Poďme sa pozrieť na film plný humoru, vážna a klišé, keď máte pocit, že pozeráte anime so živými hercami.

Hatori (Mirei Kiritani) si myslí, že je od začiatku hrdinkou príbehu a všetko smeruje k jej vzťahu s láskou jej života Ritom (Kento Yamazaki), s ktorým je kamarátka od detstva. Avšak v ich škole sa objaví dievča s menom Adachi (Miwako Wagatsuma), ktorá je šikanovaná jej spolužiakmi, ale Rito, ktorý sám v detstve zažil šikanovanie, pretože ho matka opustila pre iného muža, sa jej zastane. Odvtedy sa dvojica začne zbližovať, čo vedie k ich vzťahu. Hatori tomu nedokáže uveriť a hľadá spôsoby, ako by Rita získala späť. Do jej života vstúpi Hiromitsu (Kentaro Sakaguchi), ktorý jej radí, ako dosiahnuť svoj cieľ, ale zároveň sa netají tým, že má o Hatori záujem. Rito sa medzitým stáva pasívnym a skutočne si nevie vybrať medzi oboma dievčatami, keď mu Hatori vyzná lásku. A tak Hatori začne chodiť s Hiromitsuom, ale netuší, či sa dokáže preniesť cez Rita.

Film No Longer Heroine (Heroine Disqualified)/Hiroin Shikkaku pochádza z roku 2015 a bol natočený na motívy rovnomennej mangy autorky Momoko Koda. Z tohto filmu mám zmiešané pocity. Prvá časť filmu je ako karikatúra, keď máte pocit, že pozeráte hranú verziu anime, v nej sa odohráva najväčší počet komických scén. Druhá časť je vážnejšia, pokojnejšia a odohráva sa tam viac uplakaných scén. Mirei Kiritani hrala veľmi prehnane, pravdepodobne sa snažila verne zobraziť Hatori z mangy, ale v hranej verzii to vyznelo trápne. Myslím si, že to nebola jej vina, ale skôr prianie režiséra. Jej postava Hatori nebola príjemná. Bola príliš posadnutá, príliš zameraná na jedného muža. Spočiatku som ju vnímala ako zúfalú. Všetko bolo ponímané dramaticky, aj jej vyznanie Ritovi. Potom sa stala ženou na hranici šialenstva so všetkou svojou teatrálnosťou a infantilnosťou, keď sa správala ako dieťa. Kento Yamazaki sa snažil, ako sa len dalo, ale jeho Rito bol slabý hrdina a muž. Neprišiel mi zaujímavý. Ak je vám dvojica Mirei Kiritani a Kento Yamazaki sympatická, obaja sa spolu stretli o rok neskôr v dráme A Girl and Three Sweethearts.

V prvej časti filmu sa môžete stretnúť s tým, ako Hatori zmrzne a rozpadne sa na množstvo ľadových kociek, zasiahnu ju šípy, v zrkadle sa jej tvár zmení na diabla či muža, je ako dieťa s jedlom okolo úst, stane sa plešatou a z hlavy jej začnú strieľať konfety… tieto momenty boli trápne a nie smiešne. Keď je to v anime, chápem to a je to absolútne žiadané, ale takto som sa cítila nepríjemne. V druhej časti sa film usadí a nachádzame v ňom viac scén, pri ktorých vám bude smutno a možno aj slzička vyhŕkne. Najviac ľúto mi prišlo Adachi. Nechcela nič iné len lásku, ale ocitla sa medzi dvomi ľuďmi, ktorí museli do svojho zmätku zahrnúť viac ľudí, aby pochopili, že chcú byť spolu. Najviac sa mi páčil Hiromitsu v podaní Kentaro Sakaguchiho. Z hlavných a vedľajších postáv je najdobromyseľnejší, najdospelejší a premýšľavý. Napriek tomu aj on bojuje za to, čo chce. Najmä scéna na festivale dokázala predviesť zložitosť emócií, ktoré vedú k zamilovanosti. Dej nie je nudný, ale občas stráca tempo a tým trochu aj divácky záujem a je plný klišé. V jednej scéne Hatori spočiatku hovorí o tom, že nepotrebuje melodramatický dážď. Na záver však kričí a beží k svojmu milovanému a začne pršať. A tentokrát je film smrteľne vážny. V konečnom dôsledku však ide o netradičnú romantickú komédiu, ktorá nič v zásade nerieši. Či odporúčam? Ak sa chcete pobaviť a neprekáža vám teatrálne herectvo ako vystrihnuté z mangy a anime, tak áno, ale ak tento film nebudete vidieť, o nič neprídete. Na záver filmu znie pieseň Torisetsu speváčky Kana Nishino. Film si môžete pozrieť s anglickými titulkami TU.