Recenzia: My Brother’s Friend rozpráva nemotorným konaním hlavných postáv o úskaliach prvej lásky

Veľmi nevinný japonský romanticko-komediálny film My Brother’s Friend približuje príbeh o prvej láske a nedorozumeniach, keď sa človek len učí milovať toho druhého.

Sota Nishino (Ryusei Yokohama) je dobre vyzerajúcim študentom strednej školy. Keď príde ku svojmu kamarátovi Yukihirovi Nanase (Tsuyoshi Furukawa) domov, stretne sa s jeho mladšou sestrou Mai Nanase (Risaki Matsukaze). Tiež je stredoškoláčkou a navyše veľmi hanblivou. Sota povie svojmu kamarátovi, že jeho sestra je roztomilá. Ich vzťah začne, keď Mai započuje jeho slová cez tenkú stenu jej izby. Krehký vzťah dvojice je narúšaný, keď sa Nishinov bratranec Ituski Kaga (Koudai Matsuoka) zaľúbi do Mai.

Film My Brother’s Friend/Ani Tomo bol natočený v roku 2018 a vznikol na motívy rovnomennej mangy autorky Modomu Akagawary. Film znamenal prvú hlavnú úlohu pre Ryusei Yokohamu a je jedným z najroztomilejších filmov, aké som videla. Nesie v sebe veľmi silnú atmosféru anime. Znie kreslene aj pre použité zvukové efekty počas konania postáv. Ide o zábavný film s milým hereckým obsadením. Občas sa s herectvom preháňa, ale na to si niekto, kto je fanúšikom japonskej kinematografie, už zvykol a veľmi to nevníma. Film nesie nadľahčenú atmosféru, nenachádzajú sa v ňom tmavé, tajomné alebo záporné okamihy. Aj Ituski, ktorý mal byť pôvodne Sotovým rivalom, bol niekým, koho si divák obľúbil a kto prispel ku komédii. Po pár minútach som nič neočakávala. Svet v tomto filme, ako aj samotný vzťah je idealistický. Napriek tomu, že som napísala, že je to veľmi roztomilý film, je však zároveň jednoduchý, občas slabý a nezmyselné konflikty vznikali kvôli tomu, že postavy nedokázali spolu komunikovať.

Čo v tomto filme nájdete? Žienku domácu, nevinného a nelogického hlavného hrdinu, sadistického brata, druhého chlapca zaľúbeného do hlavnej hrdinky či odborníka na lásku, ktorým je Yonosuke Tachibana (Jun Fukuyama), majiteľ kaviarne so psíkmi na adopciu. Pripravte sa na takmer žiadne dotyky, veľa trápnych scén, nevinnosť, nedorozumenia a neschopnosť komunikovať problémy. Chýbalo mi, že postavy nemali takmer žiadnu výraznú osobnosť, ktorá by im pomohla stotožniť sa s divákom, a rýchly dej ich lásky nedovolil divákovi, aby veril, že ich láska je pravdivá. Úprimne si myslím, že takto nevinne sa nespráva ani japonská mládež, ktorá nie je až tak konzervatívna. Prečo som tomuto filmu teda dala šancu a prečo vám ho odporúčam? Hral v ňom Ryusei Yokohama, ktorého mám veľmi rada a ktorý sa snažil zachrániť situáciu, ako sa dalo. Film si môžete pozrieť, ak sa chcete schovať do ružového a naivného sveta prvej lásky a trošku sa zasmiať. Na záver filmu znie pieseň Pallete kapely Cider Girl. Zaujímavosťou tejto kapely je, že členovia neukazujú verejnosti svoje tváre. Ak nebudete mať dosť, existuje voľné pokračovanie filmu z toho istého roku s názvom Ani Tomo v podobe drámy so štyrmi časťami, každá má 13 minút. Dráma monitoruje Sotu, ako sa snaží pozvať Mai na rande. Film My Brother’s Friend si môžete s anglickými titulkami pozrieť TU a voľné pokračovanie TU.