Recenzia: Film The Black Devil and the White Prince romantizuje toxický vzťah, ktorý by nikto určite nechcel zažiť

Japonský film The Black Devil and the White Prince patrí k starším, ale predsa stále populárnym filmom o láske, ktorá sa Japoncom zdá sladká, ale u nás si takúto lásku ťažko predstavujeme. Poďme na to!

Yu Akahane (Nana Komatsu) sa presťahuje na internát po tom, čo jej otec musí odísť za prácou do iného mesta. Yu je nadšená, že býva na internáte s Takumim (Yudai Chiba), ktorý sa jej páči. Je to chlapec s dobrým srdcom a priateľskou povahou. Do cesty im však príde Haruto (Kento Nakajima), s ktorým Yu nečaká šťastné prvé stretnutie. Haruto je dominantný muž, ktorý vyžaduje poslušnosť a vyznačuje sa hrubosťou. Po tom, čo Yu musí Harutovi odstrihnúť prameň vlasov, ju potrestá bozkom a spraví z nej svojho osobného otroka. Haruto nariadi Yu, aby išla na stretávku zo strednej školy. Yu nechce ísť, pretože si pamätá, ako ju na strednej škole šikanovali. Do toho sa objaví Suzune (Kaho), Harutova a Takumiho kamarátka z detstva, ktorá spôsobí, že sa vzťahy medzi ústrednou trojicou začnú meniť.

Film The Black Devil and the White Prince/Kurosaki kun no Iinari ni Nane Naranai pochádza z roku 2016. Je voľným pokračovaním dvojdielnej rovnomennej drámy z roku 2015 na motívy rovnomennej mangy od Makino. Film trvá niečo cez hodinu a pol. Tento film som našla s označením, že je veľmi populárny, roztomilý a sladký. Pozrela som si film aj drámu (film a dráma na seba vo svojej podstate nenadväzujú) a nerozumiem. Film zásadný dej nemá. Ide o stretávku zo strednej školy a súboj dvoch mužov o jednu ženu. Vyrušuje ma, že sa Japonci snažili romantizovať násilné správanie muža voči žene. Yu vôbec nemala dôvod mať Haruta rada, z jeho strany som nevnímala lásku a už vôbec nie snahu zmeniť sa. Cítim tu problém v tom, že väčšina diváčok nevidí Haruta, ale Kenta Nakajimu. Kento je krásny muž, ale jeho postava vôbec nie je sympatická. Myslím si, že keby Haruta hral priemerný muž, také nadšené by neboli.

Imponoval mi oveľa viac Takumi. Takumi je akýmsi potvrdením pre rôznych mužov, že dobrí muži nemajú u žien šancu. Majú, len nesmú byť ako Yu. Rozumiem tomu, že Kento hral zlého chlapca, čo sa mu podarilo, ale aj u zlých chlapcov postupne, ako plynie dej, dochádza k zmene, tu nič. Z toho dôvodu som nedokázala mať postavu Haruta rada. Film neuvádza, prečo sa Haruto takto správa, Yu mu vôbec nedáva dôvod, aby sa ku nej správal hrubo. Skutočne si nemyslím, že by mal byť dej romantizovaný. Film je príliš sexuálny na to, že išlo o stredoškolákov. Haruto má fetiš hrýzť uši. Zaujímavou postavou bola Yuina kamarátka Meiko Ashikawa (Sara Takatsuki). S ňou by som chcela byť kamarátka aj ja. Aby som Harutovi nekrivdila, scéna, v ktorej hrá na klavíri, je najľudskejšia, ktorú od neho uvidíte. Dôvodom je, že Kento je spevák chlapčenskej skupiny Sexy Zone a na klavír vie skutočne hrať, preto to bolo zahrnuté do deja. Scéna ukazovala, kto je Kento, avšak nie, kto je Haruto. Film pre mňa zachránila len Nana Komatsu a jej postava zábavnej a priateľskej Yu, s ktorou sa divák dokázal stotožniť. Len kvôli Nane som dokázala film dopozerať. Či odporúčam film? Napriek tomu, že je populárny, ani nie. Ak si napriek tomu chcete film pozrieť, môžete tak urobiť s anglickými titulkami TU. Aby som nezabudla, filmom sprevádza pieseň skupiny Sexy Zone Make My Day.