Recenzia: Tokyo Tareba Musume učí o tom, že naše šťastie vychádza len z nášho vnútra

Japonská dráma Tokyo Tareba Musume rozpráva príbeh o troch ženách na prahu tridsiatky, ktoré zažívajú milostné starosti, aby pochopili, že šťastie pramení od nich samých.

Príbeh rozpráva o 30-ročnej Rinko Kamate (Yuriko Yoshitaka), ktorá pracuje ako nepopulárna scenáristka. Nemá vlastnú rodinu, preto sa stretáva s dvomi kamarátkami: Kaori Yamakawou (Nana Eikura), ktorá pracuje v nechtovom štúdiu, a Koyuki Torii (Yuko Oshima), dcérou majiteľa pohostinstva. Ženy sú kamarátkami už veľmi dlho. Slobodné, nezadané a plné snov. Každý večer sa stretávajú v pohostinstve a predstavujú si rôzne scenáre, ako „ak sa stanem krásnou, stretnem lepšieho muža“ alebo „ak sa budeme mať stále radšej, budeme môcť mať svadbu“. Nikdy neprestávajú rozprávať o hypotetických otázkach. Všetky si dali záväzok, že do Olympijských hier v Tokiu budú všetky buď vydaté, alebo budú mať rodinu. Jedného dňa im do života vstúpi vážny, chladný, od nich mladší a blonďavý model Key (Sakaguchi Kentaro), ktorý ich nemôže počúvať a nazve ich „čo ak“ ženami. Po jeho slovách si uvedomia, že už viac nie sú dievčatami. Rinko vstúpi do tridsiatky ako nedospelá, hľadajúca šťastie a plná starostí z romantických vzťahov a práce.

Dráma Tokyo Tarabe Girls/Tokyo Tarabe Musume pochádza z roku 2017. Má desať častí, každá trvá 54 minút. Natočená bola podľa rovnomennej mangy autorky Akiko Higashumura. Bolo osviežením pozerať sa na drámu, kde sú ústrednými postavami ženy. Rinko je hlavnou hrdinkou príbehu. Snaží sa písať scenár, ale je to stále náročnejšie. Zanechala prácu v televízii, aby sa uchytila ako scenáristka na voľnej nohe. Nanešťastie, jej štýl sa nepáči väčšine režisérom, z toho dôvodu je náročné prežiť a platiť nájom. Zrazu si uvedomí, že na prahu tridsiatky nedosiahla nič. Nemá stabilnú prácu a nemá ani partnera. Jej veľká túžba byť vo vzťahu je nosným prvkom drámy. Po neúspešných vzťahoch si konečne uvedomuje, že jedinou prekážkou v jej šťastí je ona sama. Key jej dal prezývku „čo ak“ žena, pretože sa neustále o niečo obáva a má starosti z vecí, ktoré sa ešte ani nestali. Rinko vždy svoje starosti a radosti diskutuje so svojimi kamarátkami Kaori a Koyuki. Ich priateľstvo je hlavným pilierom drámy. Sú mnohé okamihy, keď sa v nich divák vidí. Seba a svojich kamarátov.

Kaori pracuje v nechtovom štúdiu, ktoré vlastní. Z toho dôvodu jej kamarátky majú servis zadarmo. Kaori má problém nájsť lásku po tom, ako sa rozišla s nádejným hudobníkom, ktorý do jej života prišiel opäť už ako slávny muzikant. Dvojica prežije spoločnú noc, aby Kaori zistila, že jej vysnený princ je už vo vzťahu s inou ženou. Na záver drámy som bola na ňu veľmi hrdá. Koyuki pomáha svojmu otcovi v pohostinstve. Pochádza z finančne nestabilnej rodiny a aby pomohla svojmu otcovi, presťahovala sa do Tokia. Jej ľúbostný život je čistá depresia. Jedného večera sa prechádza s dievčatami po moste, keď jej spadne bicykel s nákupom. Ovocie sa rozkotúľa a zastaví sa pri topánkach muža menom Yoshio Marui (Kei Tanaka), ktorý začne do pohostinstva chodiť. Medzi Koyuki a Yoshiom sa vyvinie láska, ale má to veľké ALE. Už počas prvého rande jej povie, že je ženatý, ale s tradičnou vetou, že sa plánuje rozviesť, keď jeho manželka porodí ich dieťa. V Koyuki na záver drámy tiež zvíťazí zdravý rozum. A kto je Key? Key je tajomná bytosť, ktorá má zložitú minulosť, ale napriek tomu ho to láka ku Rinko. Kentaro Sakaguchi bol veľkým lákadlom tejto drámy a mnoho divákov bolo na túto drámu zvedavých kvôli nemu. A hral perfektne. Jeho Key je zatrpknutý muž, ktorý si chce udržať odstup od žien, preto ich uráža. Neúspešne. A tak diváci môžu vidieť aj vzťah Rinko s mužom posadnutým filmami Hayasaku Tetsuru (Ryohei Suzuki), ktorý je editorom v televízii, kde Rinko pracovala.

Dráma však nie je vážna, je to komédia, ktorá je len veľmi reálna: byť vo vzťahu s niekým, kto ku nám nesedí, kde sme tí druhí alebo keď dáme druhú šancu svojmu ex. Nie je to skutočná romantická dráma, pretože v tejto dráme ide o to, že šťastie netreba hľadať v druhom človeku, ale predovšetkým v sebe. Len ma mrzel koniec. Koniec bol zrýchlený, bolo to skutočne rýchle rozuzlenie príbehu. Vo všeobecnosti však ide o oddychovú, reálnu komédiu, ktorá je občas stresujúca, ale takých situácií je málo. A herecké prejavy skutočne veľmi bavia. Drámu odporúčam. A aká pieseň znela na záver? Volá sa Tokyo Girl a naspievali ju tri dievčatá zo skupiny Perfume. Dráma má špeciálne filmové pokračovanie Tokyo Daydreamer Girl 2020, ktoré sleduje príbeh Rinko a dievčat o tri roky neskôr. Obe snímky si môžete pozrieť s anglickými titulkami TU (dráma) a TU (filmové pokračovanie).