Recenzia: Na prvý pohľad veľmi nevinný film Forgotten vo vás po pozretí zanechá zvláštne pocity, ale určite si ho nezapínajte večer

Mima Kolcúnová

Ak si už dlhšiu dobu neviete vybrať film, do ktorého by ste sa pustili, máme pre vás niečo, čo by vás mohlo zaujať a zabaviť na skoro dve hodiny a možno aj dlhšie, pretože budete po skončení ešte veľa premýšľať a možno sa trochu naľakáte. Halloween je už aj za dverami, no nie?

Jin Seok sa so svojou mamou, otcom a bratom sťahujú do nového domu, no už v prvé dni má divné pocity a počuje strašidelné zvuky z izby naproti, ktorú ale nemá otvárať za žiadnych okolností. Jeho brat Yu Seok ho však stále uisťuje, že sa mu to zdalo a vlastne je to kvôli liekom, ktoré musí brať, pretože trpí nervovými poruchami. Tieto zvláštne strašidelné halucinácie má však každú noc, a preto ho Yu Seok v jeden večer vezme na prechádzku v daždi von, aby sa upokojil a porozprávali sa. Nastane však nečakaný zvrat a jeho brat je unesený neznámymi mužmi v čiernej dodávke. Celá rodina je ako na ihlách a ani detektívi nedokážu nič vypátrať. Situácia Jin Seoka ešte viac zmätie, keď sa jeho nezvestný brat vráti domov bez vysvetlenia, čo sa stalo a život ide ďalej celkom normálne ako doteraz.

Áno, súhlasíme, že malý náčrt deja je nudný a vôbec nevyzerá lákavo, ale práve v tom sa skrýva neočakávané čaro. Skúste sa naňho pozrieť ako na malú kvapku vody, ktorá sa onedlho stane súčasťou šíreho mora.

Počas prvej polovice filmu sa môžete cítiť zmätene a poviete si: „Čo sa to sakra deje?“ A pár minút na to: „Aha, jasné! Už rozumiem.“ Pretože v tomto filme na 150% platí, že nič nie je také, ako sa zdá. Moment prekvapenia reálneho dôvodu vás odhodí späť na začiatok a vy začnete analyzovať odznova. Autorka filmu je jednoducho vždy o pár krokov vpred a stále vás dokáže prekvapiť. Ak skúsite predpokladať koniec seriálu, tak vám s istotou môžeme povedať, že ho neuhádnete, a ak áno, tak máte náš obdiv, pretože nás úprimne prekvapil.

Príbeh, ktorý nebol ani z malej časti predvídateľný, s nápaditou a neobohranou zápletkou, plný zvratov, mysterióznosti, krutosti, napínavosti a nečakanosti, sme už naozaj dlho nezažili. Forgotten však všetky tieto aspekty zahŕňal a patrí k filmom, ktoré si zaslúžia vyššiu sledovanosť. Momentálne je možné ho zhliadnuť aj na Netflixe, kde je prístupný oveľa väčšiemu publiku.

Kang Ha Neul si za svoje doposiaľ predvedené herecké schopnosti zaslúži nielen kvalitné hlavné roly, ale aj množstvo cien, pretože na svoj vek prekypuje talentom, charizmou, neskutočným intelektom a vyžarovaním… a pravdepodobne v jeho prípade neexistuje postava, ktorú by nezahral excelentne a dokonalo až do takéto štádia, keď bez ďalších okolkov uznáte, či ho máte radi alebo nie, že je rodený herec s veľkým H. A keďže nechceme veľa prezrádzať o jeho komplikovanej a pre nás nezabudnuteľnej postave v tomto filme, dodáme už len to, že vás určite očarí a po pozretí sa vrhnete aj na jeho ostatné projekty. Filmoví tvorcovia tentoraz presne vedia, čo robia, a tak do postavy jeho brata obsadili niekoho, kto sa v tomto type filmu po boku Ha Neula nestratil a ešte aj zažiaril na plnej čiare. Kim Moo Yeol si bezpodmienečne zaslúži na obrazovkách viac priestoru.

Z nášho písania je asi viac než isté, že film hodnotíme 10/10. Myslíme si, že dokonca stojí za re-watch, aj keď už najväčšie záhady poznáte, tak vám mnohé veci, ktorým ste na začiatku nerozumeli, dodajú zmysel. Forgotten plne odporúčame ozaj každému, pretože má tú pravú pochmúrnu atmosféru. Je prevažne psychologický a musím podotknúť, že som ho pustila svojej kolegyni, ktorá nemá absolútne žiadnu záľubu a poznatky z kórejskej filmografie. Po skončení filmu zostala sedieť a premýšľať. V živote vo mne žiaden film nezanechal takéto pocity ako Forgotten. Je veľmi ťažké ich opísať, a preto bude najlepšie, ak si to pôjdete rovno pustiť a napíšete nám svoj názor. Tešíme sa!