O tom, že se na trh chystá nová simulační hra podobná The Sims, se mluví již dlouho. Čím blíže je však její vydání, tím napjatější jsou fanoušci her zaměřených na simulaci života. V čem se tyto hry liší a proč jde o největší konkurenci jedné z nejprodávanějších her všech dob? Dnes už o této hře víme docela dost.
InZOI je nový simulátor života od korejského videoherního vydavatelství Krafton, které stojí za herními tituly jako PUBG, Dark and Darker, Subnautica nebo The Callisto Protocol. Krafton není v oblasti simulačních her žádným nováčkem, avšak s InZOI posunul hranice herního světa ještě dál. I přesto, že The Sims již dlouho vládne žánru simulací života a to hlavně díky svému komediálnímu vyprávění, InZOI se chystá převzít korunu s mnohem realističtějším přístupem k celému hernímu světu. Jak?
Nový konkurent The Sims s realistickou grafikou
Stejně jako v případě The Sims i ve hře InZOI si vytvoříte vlastního avatara a s ním prožíváte každodenní situace i nečekané příběhy. Vývojáři od začátku slibuji komplexnost, velmi realistickou grafiku a dynamické scénáře. Podobně jako The Sims, InZOI sází na otevřený svět, což pravděpodobně znamená, že si budeme moct své postavy poslat na procházku například z jedné strany čtvrti na druhou. Herní svět je ale rozdělen na tři odlišná města: Bliss Bay, které připomíná San Francisco, Kucingku, inspirované Indonésií, a Dowon, které na první pohled čerpá z korejské kultury. Každé město je však plné lidí (Zois), kteří prožívají své vlastní životy a příběhy.
Hra slibuje více než 250 možností úpravy postav a rozsáhlou knihovnu stavebních prvků pro tvorbu dokonalé ZOI a staveb. Generativní AI nástroje přímo v zařízení navíc umožňují snadno vytvářet personalizované úpravy. Oproti The Sims navíc hra nabízí obrovské množství úprav v podstatě celého světa. Od materiálu povlečení na postel po změnu billboardů na budovách ve městě.
Díky pokročilým technologiím posouvá hranice simulace života
Celá hra je vyvíjena v Unreal Engine 5 a přinese inovativní technologie KRAFTONu, jako je SLM (Small Language Model) based CPC (Co-Playable Character) technologie a motion capture.
V oficiální tiskové zprávě se vyjádřil CEO studia inZOI a producent a režisér hry Kim Hyung-Jun: „Chtěl jsem vytvořit hru, kde se kdokoli může stát tvůrcem a vyjadřovat se skrze jedinečné životní příběhy. Vývoj inZOI však byl obrovskou výzvou, protože jsme měli jen málo referenčních bodů, což nás nutilo experimentovat s téměř každým aspektem hry.“
V čem zásadním se tedy od sebe The Sims a InZOI liší? Pokud nepočítáme grafické zpracování, tak je tím největším rozdílem přístup k lidské sexualitě a nahotě obecně. I přesto, že vývojáři slibují realistické záběry mezilidských scén, netýká se to intimity. Přiznám se, že mě to vlastně moc nepřekvapuje. Během nedávné tiskové konference na Discordu vývojáři jasně popsali, že bude potřeba během určitých situací zapojit představivost.
Úsměvný je i komentář vývojářů směrem ke sprchování postav. U klasických simíků je tělo prostě rozpixelované, ale v případě InZOI vývojáři usoudili, že se kostičky do jejich grafického stylu nehodí a raději nechaly postavičky sprchovat v ručníku…
Bohatší interakce s otevřeným světem a dynamická mobilita
Dalším velkým rozdílem oproti The Sims je mobilita. Hra klade velký důraz na auta jako hlavní dopravní prostředek v otevřeném městském světě. Pravděpodobně se tedy nebudeme teleportovat z místa na místo, jako v případě The Sims 4.
To, co mě osobně nejvíce zaujalo, je možnost větší interakce se světem. Vaše postavy mohou cvičit jógu, hrát basketbal, navštěvovat festivaly nebo si užívat různé arkádové hry. Dokonce se zdá, že mohou chodit do práce, což potvrzuje trailer, kde jsou vidět postavy pracující v restauraci rychlého občerstvení. Ačkoli simíci v The Sims mohou do určité míry interagovat se světem taky, v porovnání s aktivitami dostupnými v inZOI je tento rozsah nesrovnatelný.
Online showcase hry se uskuteční 19. března 2025 živě na oficiálních kanálech inZOI na YouTube a Twitchi. Akce bude probíhat v korejštině, přičemž hráči z celého světa budou mít k dispozici jazykovou podporu v angličtině, španělštině, němčině, japonštině a zjednodušené čínštině.
Během prezentace představí vývojáři klíčové prvky plánované pro předběžný přístup, vizi a roadmapu budoucích aktualizací, cenovou politiku a plány na DLC. Kromě toho bude součástí akce také rozhovor s členy vývojového týmu, který nabídne pohled do zákulisí vývoje hry a zajímavosti z jejího vzniku.
Předběžný přístup pro inZOI bude dostupný na Steamu od 28. března 2025.
Zdroj: gamesradar, krafton, playinzoi, screenart, gamerant