Recenzia: Let′s Go, JETS! From Small Town Girls to U.S. Champions?!

Monika Karaková

Hľadáte ľahší a svieži film inšpirovaný skutočnými udalosťami, ktorý je plný emócií, hudby, tanca a športu? Tak to by ste si určite mali pozrieť Let’s Go, Jets!

Let’s Go, JETS! From Small Town Girls to U.S. Champions?! je film z jari 2017, ktorý režíroval Hayato Kawai. Film je založený na skutočnom príbehu cheerleadingového klubu JETS zo strednej obchodnej školy vo Fukui, ktorý v roku 2009 prekvapivo vyhral národný šampionát v USA a dodnes patrí medzi najsilnejšie svetové cheerleadingové tímy.

Hlavnou postavou filmu je Hikari Tomonaga, ktorá nastupuje na strednú školu vo Fukui. Ako čerstvý nováčik na škole sa rozhodne vstúpiť do cheerleadingového klubu, ktorý len nedávno vznikol z pôvodného twirlingového klubu. Zároveň sa tak snaží zapôsobiť na svojho spolužiaka Kosuke Yamashita z nižšej strednej školy.

Cheerleadingový klub vedie pre vec zapálená, ale prísna učiteľka Kaoruko Saotomu, ktorá má tie najvyššie ciele, a to dostať svoj tím na americký šampionát. Okrem Hikari Tomonaga tvoria nový cheerleadingový klub samé prváčky – na pohlaď dokonalá predsedníčka klubu Ayano Tamaki, ktorá sa však bojí zlyhania, samotárska Yui Kito, ktorá nikdy nemala priateľov, bucľatá Taeko Azuma, ktorá nemá práve to najlepšie rodinné zázemie, rozkošná a živá Ayumi Nagai, povýšenecká baletka Reika Murakami a mnohé ďalšie. V tomto filme však nemôžeme zabudnúť ani na trpezlivého a neodbytného Hiroshi Yashira, ktorý je zaľúbený do Ayano Tamaki.

Rôznorodé členky cheerleadingového klubu si musia nájsť k sebe cestu a stať sa tímom. Zároveň však musia čeliť svojim osobným problémom, prvým zlyhaniam a nedôvere zo strany školy. Ako sa členky cheerleadingového klubu vyrovnajú s množstvom nástrah, ktoré ich na ich ceste čakajú? Čo všetko budú musieť zvládnuť, kým sa z nich stanú majstrovské JETS? A čo sa skrýva za prísnou maskou ich trénerky? Kde nakoniec skončia členky JETS? Na tieto otázky už budete musieť nájsť odpovede vo filme.

A ako hodnotím film Let’s Go, JETS! ja? Od tohto filmu nemôžete čakať veľké drama, akčné scény a komplikované zápletky. Ide o jednoduchý, svieži príbeh, ktorý však pôsobí originálne, má z každého rožku trošku. Nemáte mu takmer čo vytknúť. Jednoducho poctivo natočený film.

Nájdete tu dobrý príbeh a prepracované charaktery, ktoré sa vyvíjajú, avšak neodvádzajú pozornosť od hlavného deja. Celý film má plynulý dej bez nepríjemných preskokov či zbytočného zdržovania a výborne sa vysporiadal s tým, aby 3 roky dokázal vložiť do dvojhodinového filmu. Nechýba ani náznak romantiky, ktorá však stále hrá druhé husle príbehu o JETS. Vo filme však nájdete aj humor a trochu napätia.

Z technickej stránky je tento film tiež veľmi dobre prepracovaný. Už na prvý pohľad vás chytí pekným a príjemným spracovaním prostredia. Síce sa občas objavia scény, kde prostredie pôsobí veľmi jednoducho či až provizórne (za čo údajne môže menší rozpočet), avšak o to celý film pôsobí prirodzenejšie. Choreografie JETS sú veľmi dobré, síce nie vždy perfektné, ale to im len pridáva na reálnosti. Omnoho viac to pôsobí tak, ako keby to skutočne tancovali obyčajné stredoškoláčky. Výber známych amerických piesní tiež nie je zlý a originálne soundtracky ma očarili.

Pokiaľ vám nerobia problém jednoduchšie príbehy zo školského prostredia, tak si určite pozrite Let’s Go, JETS!. Tento film vás zaujme, nepustí a prebudí vo vás emócie – môže vás roztancovať, rozosmiať, zarmútiť, ale aj vám vyvolať zimomriavky na celom tele. A možno všetko naraz. Myslím, že tie dve hodiny pri tomto filme málokto oľutuje. Samú ma prekvapilo, ako ma tento film chytil a aký vyvážený kúsok sa predo mnou objavil.

Videli ste už film Let’s Go, JETS!? Aký naň máte názor? Alebo si ho ešte len máte v pláne pozrieť?